Operator / Aegis Palvelut Oy


 
 
Etusivu Luettelo Käyttäjätiedot Ostoskori

Tilausehdot

www.operator.fi on Aegis palvelut Oy:n (1573478-7) ylläpitämä verkkokauppa. Myöhemmin viittaamme yritykseen ainoastaan nimellä ”Operator”.




1. Tilaaminen

Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa nimi, osoite, postitoimipaikka, sähköpostiosoite, sekä puhelinnumero. Alle 18 –vuotiaat tarvitsevat huoltajan suostumuksen tilaamiseen.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitussehtoihin, jotka koskevat toimituksia. Voimassa olevat sopimusehdot ilmenevät Operatorin kotisivuilla.

Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan koska kyseessä on verkkokauppa.

Tilaamisen jälkeen lähetämme tilausvahvistuksen, jossa varmistamme tuotteen saatavuuden ja ilmoitamme toimituskulut.

Sitova kauppasopimus tulee voimaan kun asiakas on lähettänyt tilauksen.

Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä esim. huonosta saatavuudesta johtuen.

Operatorin vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden puitteissa takaisin. Palautusaika alkaa paketin lunastamisesta.

Selvissä tuotevirhetapauksissa Operator voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

Operator ei ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

Operator varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.

Valitettavasti alle kymmenen euron tilauksia emme ota käsiteltäväksi ja tämä on estetty verkkokaupassa teknisesti.






2. Hinnat

Verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta ei toimituskuluja.

Ohessa tyypillisiä käsittely- ja toimituskuluja yhdelle alla olevalle tuotteelle.

  • Kirjelähetykset: tuotteet, jotka ovat alle 3 cm paksuja
  • Maksikirjelähetykset: alle 250 g lähetykset, jotka ovat yli 3 cm paskuja. Esim. usein suojalasit ja muut kevyet mutta tilaa vievät tuotteet.
    Pakettilähetykset: yli 250 g lähetykset, jotka ovat yli 3 cm paksuja. Useimmat vaatteet, liivit, jalkineet, reput, laukut jne.

  • Kirjelähetykset alk. 3,00€
  • Maksikirjelähetykset alk. 6,50€
  • Pakettilähetykset alk. 8,00€
  • Postiennakko +4,20€

Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti. Mikäli hinta on laskenut, toimitamme automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.

Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät kotisivuillamme, poislukien tilaustuotteet. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on asiakaspalautuksena maksuton ja palautus on tehtävä kohtuullisessa ajassa kun virhe on havaittu tai olisi kuulunut havaita.

Selvissä hintavirhetapauksissa Operator voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.




3. Toimitus

Operator toimittaa tuotteet pääsääntöisesti 1-2 päivän käsittelyajan puitteissa, joskus käsittely voi kuitenkin viedä pidempään. Toimitusaikaan tulee lisätä postin kuljetusaika (1-2 vrk). Ilmoitamme erikseen jos tilauksen käsittely kestää poikkeuksellisen kauan.

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilaus missä tahansa vaiheessa.




4. Maksu

Maksu tapahtuu postiennakolla postissa (+4,20€) tai ennakkomaksuna tilillemme. Jos emme ole saaneet ennakkomaksua tai yhteydenottoa 7 vrk sisällä varaamme oikeuden peruuttaa tilauksen. Olemme kuitenkin käytännössä aina ensin yhteydess aiheesta.




5. Palautusoikeus

Kaikilla Operatorin myymillä tuotteilla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus postipaketin tai tuotteen luovutuksesta. Tuote on palautettava tai vaihdettava viimeistään 14. päivää seuraavana arkipäivänä, eli jos 14. päivä on esimerkiksi lauantai, on tuote postitettava viimeistään maanantaina.

Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tavaraa menettämättä peruuttamisoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön. Tuotepakkaus tulee avata varovaisesti ja siististi. Jos pakkaus tai tuote on huonossa kunnossa, palautusoikeus raukeaa.

Palauttaminen on asiakkaalle lähtökohtaisesti maksutonta. Varaamme kuitenkin oikeuden periä palauttamisesta / vaihtamisesta aiheutuneet kulut. Tyypillisiä esimerkkejä: väärä koko johtuu siitä että kokotaulukkoa ei ole katsottu lainkaan tai omasta huolimattomuudestaan johtuen tilannut esim. väärän koon / mallin tai tuotteen eri käyttötarkoitukseen kuin mihin se on suunniteltu. Ole yhteydessä Operatoriin ennen palautusta. Käytössämme on Postin asiakaspalautus tunnuksella 611265.

Osto- tai noutohetkeksi katsotaan se päivä jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä jolloin paketti on postista lunastettu, esimerkiksi postin kuitin avulla.

Palautukset tulee aina toimittaa alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ja mukana tulee olla kopio kuitista.

Kun lähetät meille jotain, muista pakata ja pehmustaa paketti vähintään yhtä hyvin kuin se oli teille toimitettaessa. Kun käytät palautuksessa alkuperäistä paketointia ja pehmustetta, varmistat tuotteen perille saapuminen ehjänä. Etenkin laskeutumis ja hätälaskeutumisvarusteet (ns. riggers belt) tulee pakata erityisen hyvin. Pakkauksen tulee kestää pudotus kovalle alustalle ilman, että metalliosat kolhiintuvat. Postin aiheuttama palautuksen särkyminen on Operatorin vastuulla.

Varaamme oikeuden periä noutamattomasta lähetyksestä toimituskulun lisäksi alkuperäisen toimituskulun suuruisen palautusmaksun.

Aiheettomasti tai puutteelliset palautetut tuotteet lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.




6. Takuu

Kaikilla tuotteilla on valmistaja tai maahantuojan myöntämä takuuaika. Takuuaika on nähtävillä valmistajan kuvauksessa. Suomessa elinikäinen / ikuinen takuu on kielletty. Takuun piirissä ei ole normaali kuluminen, eikä se korvaa väärin käytettyjä tai huollettuja tuotteita.

Takuuaika alkaa kuitissa tai laskussa olevasta päivämäärästä. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.




7. Toimitus- ja tuotetietovirheet ja reklamaatiot

Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla, kirjeitse tai faxilla). Puhelimessa tehtyjä kaupan purkamisia tai alennuksia voi olla myöhemmin jälkikäteen vaikea tarkistaa tai varmentaa.

Lataa...